TELEFON:

81 532 87 48

690 340 004

biuro@notariuszlubelski.pl

Sprzedaż nieruchomości

Sprzedaż spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu:

  • zaświadczenie ze spółdzielni o przysługującym prawie do spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu wraz z informacją o niezaleganiu z płatnością opłat eksploatacyjnych
  • podstawa nabycia spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu np.: przydział, umowa ze Spółdzielnią, wypis aktu notarialnego – umowy sprzedaży, umowy darowizny, umowy działu spadku lub innej umowy, prawomocne postanowienie Sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia, prawomocne postanowienie Sądu o dziale spadku lub zniesieniu wspólności,
  • odpis zwykły księgi wieczystej, jeżeli księga wieczysta jest prowadzona dla spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu; odpis księgi można uzyskać w siedzibie dowolnego Wydziału Ksiąg Wieczystych na terenie kraju albo w formie elektronicznej na stronie https://ekw.ms.gov.pl/eukw_ogol/zlecenie?execution=e1s1
  • cena sprzedaży lokalu,
  • warunki zapłaty ceny,
  • data wydania lokalu,
  • zaświadczenie z akt ewidencji ludności, że w lokalu nikt nie jest zameldowany,
  • oświadczenie Banku o udzieleniu kredytu wydane na podstawie art.95 ustawy – Prawo bankowe oraz umowa kredytu, jeśli zakup jest finansowany przez stronę kupującą w całości albo w części ze środków pochodzących z kredytu bankowego,
  • jeśli nieruchomość jest obciążona hipoteką (hipotekami), to potrzebne jest zaświadczenie wydane przez Bank (wierzyciela) o aktualnym stanie zadłużenia,
  • w przypadku, gdy przedmiotem aktu bądź dokumentu, na którym notariusz poświadcza podpis jest prawo nabyte uprzednio tytułem spadku, zasiedzenia, a po 1 I 2007 również tytułem darowizny i nieodpłatnego zniesienia współwłasności, należy dostarczyć zaświadczenie Naczelnika właściwego Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że nabycie jest zwolnione od podatku, że należny podatek został zapłacony albo zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia.

Sprzedaż lokalu stanowiącego odrębną nieruchomość:

  • odpis zwykły księgi wieczystej; odpis z księgi można uzyskać w siedzibie dowolnego Wydziału Ksiąg Wieczystych na terenie kraju albo w formie elektronicznej na stronie https://ekw.ms.gov.pl/eukw_ogol/zlecenie?execution=e1s1
  • podstawa nabycia lokalu,np.: przydział, umowa ze Spółdzielnią, wypis aktu notarialnego – umowy sprzedaży, umowy darowizny, umowy działu spadku lub innej umowy, prawomocne postanowienie Sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia, prawomocne postanowienie Sądu o dziale spadku lub zniesieniu wspólności,
  • zaświadczenie że lokal jest bądź nie jest położony na obszarze objętym uchwałą o rewitalizacji lub Specjalnej Strefie Rewitalizacji,
  • zaświadczenie ze wspólnoty mieszkaniowej lub spółdzielni o braku zaległości w opłatach czynszowych / eksploatacyjnych za przedmiotowy lokal
  • cena sprzedaży lokalu,
  • data i warunki wydania lokalu,
  • nr konta bankowego sprzedającego,
  • zaświadczenie z akt ewidencji ludności, że w lokalu nikt nie jest zameldowany,
  • oświadczenie Banku o udzieleniu kredytu wydane na podstawie art.95 ustawy – Prawo bankowe oraz umowa kredytu, jeśli zakup jest finansowany przez stronę kupującą w całości albo w części ze środków pochodzących z kredytu bankowego,
  • jeśli nieruchomość jest obciążona hipoteką (hipotekami), to potrzebne jest zaświadczenie wydane przez Bank (wierzyciela) o aktualnym stanie zadłużenia.
  • w przypadku, gdy przedmiotem aktu bądź dokumentu, na którym notariusz poświadcza podpis jest prawo nabyte uprzednio tytułem spadku, zasiedzenia, a po 1 I 2007 również tytułem darowizny i nieodpłatnego zniesienia współwłasności, należy dostarczyć zaświadczenie Naczelnika właściwego Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że nabycie jest zwolnione od podatku, że należny podatek został zapłacony albo zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia.

Sprzedaż nieruchomości gruntowej:

  • odpis zwykły księgi wieczystej; odpis z księgi można uzyskać w siedzibie dowolnego Wydziału Ksiąg Wieczystych na terenie kraju albo w formie elektronicznej na stronie https://ekw.ms.gov.pl/eukw_ogol/zlecenie?execution=e1s1
  • wypis z rejestru gruntów wraz z wyrysem z mapy ewidencyjnej (w wypadku odłączenia części działki i założenia nowej księgi wieczystej),
  • wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub zaświadczenie o braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, decyzja o warunkach zabudowy,
  • w wypadku podziału nieruchomości ostateczna decyzja zatwierdzająca ten podział,
  • mapa z projektem podziału nieruchomości
  • podstawa nabycia nieruchomości (np.: przydział, umowa ze Spółdzielnią, wypis aktu notarialnego – umowy sprzedaży, umowy darowizny, umowy działu spadku lub innej umowy, prawomocne postanowienie Sądu o stwierdzeniu nabycia spadku albo zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia, prawomocne postanowienie Sądu o dziale spadku lub zniesieniu wspólności),
  • cena sprzedaży
  • data i warunki wydania działki,
  • warunki zapłaty ceny,
  • umowa kredytu, w sytuacji gdy kupujący korzysta z kredytu bankowego,
  • zaświadczenie z akt ewidencji ludności, że w budynku wzniesionym na działce nikt nie jest zameldowany,
  • zaświadczenie, że nieruchomość nie jest objęta Uchwałą Rady Gminy o ustanowieniu obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji w rozumieniu art. 8 w zw. z art. 9 i 10 ustawy z dnia 09 października 2015 roku o rewitalizacji, zastrzegającą prawo pierwokupu na rzecz gminy ani też nie znajduje się w specjalnej strefie rewitalizacji,
  • zaświadczenie, że nieruchomość nie jest objęta uproszczonym planem urządzenia lasu lub decyzją starosty określającą zadania z zakresu gospodarki leśnej wydaną na podstawie inwentaryzacji stanu lasów, o której mowa w art. 19 ust. 3 ustawy o lasach,
  • oświadczenie Banku o udzieleniu kredytu wydane na podstawie art.95 ustawy – Prawo bankowe oraz umowa kredytu, jeśli zakup jest finansowany przez stronę kupującą w całości albo w części ze środków pochodzących z kredytu bankowego,
  • jeśli nieruchomość jest obciążona hipoteką (hipotekami), to potrzebne jest zaświadczenie wydane przez Bank (wierzyciela) o aktualnym stanie zadłużenia.
  • w przypadku, gdy przedmiotem aktu bądź dokumentu, na którym notariusz poświadcza podpis jest prawo nabyte uprzednio tytułem spadku, zasiedzenia, a po 1 I 2007 również tytułem darowizny i nieodpłatnego zniesienia współwłasności, należy dostarczyć zaświadczenie Naczelnika właściwego Urzędu Skarbowego potwierdzającego, że nabycie jest zwolnione od podatku, że należny podatek został zapłacony albo zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia.